top of page
  • בעז זלמנוביץ

עליית הרובוטים ומקום העבודה שלכם



אחרי המון זמן החלטתי לחדש את פעילותי בבלוג.

עד שאכניס את הדברים שכתבתי במהלך ארבע השנים האחרונות, משתף בסקירת ספר:

רובוטים, בינה מלאכותית, ביג דאטה, אלוגריתמים, מכונית אוטונומית, ועוד טכנולוגיות וידע משנים את חיינו (מהר או לאט) וגם הכלכלה ואת היכולת שלנו לעבוד.

מרטין פורד (Martin Ford) לא כל כך אופטימי ב-Rise of the Robots: Technology and the Threat of a Jobless Future

(Basic Books, 2015)

הספר מתאר את הטכנולוגיות והנפלאות שהן יוצרות. נכון שיש לעתים ציפיות יתר לגבי הקצב, אך 'הקידמה' הטכנולוגית מתקדמת, אבל האנשים, כן האנשים, נשארים לאחור. מעט אנשים מייצרים הרבה ערך למעט אנשים, טכנולוגיות חדשות שבעבר החליפו ישנות כמקור פרנסה, לא עושות זאת כיום, ולא רק פועלי ייצור יאבדו את מקום עבודתם, אלא כל מי שניתן ללמוד את מה שהוא עושה על ידי אדם אחר - הרובוט הפיזי או התוכניתי יחליף.

פורד מביט בדאגה על ההשפעות הארוכות טווח, על מעגלי ההשפעה שלא נצפים ממבט ראשון. לדוגמה: רובוטים לא צורכים את מוצרי הקצה, אנשים בלי תעסוקה מנסים לשרוד וצורכים הרבה פחות, כוח אדם חדש לא יכנס לשוק התעסוקה דרך עבודות פשוטות [למשל, רבים צוברים ניסיון בעבודות במסעדות מזון מהיר - כאשר הן חוסכות כסף על ידי הזמנה באמצעות מחשב ורובוטים שמטגנים המבורגרים - הן חוסמות כניסה לשוק העבודה ואפשריות עבודה לסטודנטים ולעבודות זמניות המקיימות ציבור רב], כל זה יזעזע ומזעזע את הכלכלה והחברה. ומה הממשלות עושות בנדון?

#ספר על טכנולוגיה וכלכלה, על רובוטים, צריכה ואבטלה. למתעניינים בעתיד שכבר כאן. מרתק.

37 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page