top of page
  • בעז זלמנוביץ

בגיל 21 תגיעו להיכן שהוא - ספרים מומלצים



עתיד האנושות - מיצ'יו קאקו

בזוקה ג'ו הבטיח לנו להגיע לירח, ואילו מיצ'יו קאקו מבטיח לנו שנגיע מתי שהוא לחלל הרחוק. רחוק מאוד. ב'עתיד האנושות' (אריה גולן, 2018) הוא משרטט את הסיבות והדרכים שיובילו את האנושות לצאת לחלל ולהאניש אותו, ואת הקשיים בדרך לשם. בצירוף מקרים, ישראל (או ישראל שהצטרפה לעמותת SPACEIL) שולחת חללית לירח. למה להשקיע 100 מיליון דולר [וזו הנחה], משאבים זמן ושכל בשביל לשלוח חללית? כי גם צעד קטן הוא התחלה למסע של שנות אור רבות.

יום אחד, האנושות תאלץ לצאת מכדור הארץ, צפיפות, אסון אקולוגי או אסון טבעי, או עוד שנים רבות מאוד מאוד, השמש שלנו תהפוך לענק אדום [אבל זה באמת רחוק] ואולי סתם סקרנות שהרי אנו בני אדם. אבל בשביל זה צריך להתחיל ללמוד, להשקיע ולחקור את החלל כבר עכשיו [כלומר התחילו זאת קודם].

קאקו הוא מדען, ומשום כך הוא משתמש בעובדות, בתיאוריות מדעיות ובחישובים הניתנים להפרכה [אחרת זה לא מדע. לא?] ומזהיר כאשר מדובר 'על הידע של היום'. פיזיקה, כימיה, ביולוגיה סינטטית, ננו-מכניקה, אסטרונומיה, חלקיקים מסתוריים, בינה מלאכותית, ועוד ועוד מוסברים בבהירות מפתיעה ואפילו בהתלהבות. גם אם נדמה שקאקו מציף בפרטים, הוא עושה זאת בשיטתיות רבה.

כך גם מוסברים הקשיים בדרך. אם תקראו תדעו מה הקשיים בחלליות מפרשים, במנועי אנטי חומר, בשיטות שונות להארכת חיים, ובהקמת מושבות על הירח, על המאדים ומחוץ למערכת השמש, והאם יש סיכוי למצוא חיים אחרים ולתקשר אתם? ומה יקרה אם הם מתקשרים באמצעות ריח (כמו חרקים)? ועוד ועוד.

#ספר מרתק על הדרך לחלל, אבל גם על טכנולוגיה, פריצות דרך מדעיות ושאלות אתיות שרלוונטיות לא רק למסע בין כוכבים. מרתק ומעניין. גם להדיוטות כמוני.

תקראו, ובקרוב תהיו נחמדים.

ואז נשיר כלנו את הבלדה בין כוכבים - יד ביד, יד ביד....


29 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page