top of page
  • בעז זלמנוביץ

יש לכם טלפון מלונדון - ספרים מומלצים



ספרים מומלצים - לונדון קונלינג - משה מורד

כל אחד [טוב רובנו] רוצה להיפגש עם כוכביו. לא? אני למשל שש להיפגש עם כוכבי הרוק של תחומי התעניינותי. למשל, הייתי שמח לראיין את פטון על תפיסת הלוחמה המשולבת שלו, או לפגוש את חניבעל ולשאול אותו על תכנון קרב קאנאי. יש שיגידו שמדובר בפרה היסטוריה. יש גם שטוענים [בטח ילדי] שראשית שנות השמונים של המאה הקודמת מקבילה לתקופת האדם הניאנדרטלי.

משה מורד, איש המוזיקה - שדרן, מנהל וחוקר - הוציא ספר מרתק שהוא תוצר של ארבע שנים בלונדון ושל מפגשים עם כוכבי המוזיקה של התקופה, חלקם מאופרים כבד, חלקם זועמים וחלקם מנגנים בפעמונים צינוריים. קטעי יומן של מפגשים עם גיבורי מוזיקה ב'לונדון קולינג' (מרום תרבות ישראלית, 2019]


מורד מספר איך פגש, צפה וראיין את הרומנטיקנים החדשים, כדוגמת סיימון לה בון מדוראן דוראן שהיה מתנדב בגבולות[!]; את אנשי הפאנק והפאנק החדש שנאבקו בתדמית הפשיסטית שדבקה בהם, כמו ג'וני (הרקוב) רוטן ויו קורנוול מהחונקים. אשר גם מסביר את תהליך התפתחות והשינוי שהלהקות עברו.


בפאבים המסריחים מבירה וסיגריות ומדברים נוספים, באולפנים נידחים, וגם בכנסיות נטושות ובבית אצל אבא ואמא מורד פוגש את גיבורי התקופה. בספר קטן המחזיק מרובה, ערוך על ידי בועז כהן, מאויר להפליא על ידי לילה שכטמן ומועצב על ידי חגי מרום שהוא המוציא לאור. עוד הוצאה קטנה העושה משהו מחוץ לערוץ המרכזי והקטלני של ההוצאות לאור הגדולות.


#ספר על תקופה, על מוזיקה ועל האנשים שעשו את שנות ה-80 במבט אישי מבחין, ואוהב. מומלץ לא רק לנוסטלגיים ולחובבי מוזיקה.

תקראו, תשמעו מוזיקה ותהיו נחמדים.

ויש תקליט למיטבי רוק מתקדם - להקת כן



​​

62 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page