top of page
  • בעז זלמנוביץ

המענה השלם



השבוע פורסם שחברת 'מקט טקסטיל' "תספק לכלל לוחמי צה"ל כ-50 אלף אפודים בין השנים 2019-2021 בשווי 45 מיליון שקל" עוד נכתב בידיעה שהצטיידות באפודים היא חלק מ"המענה השלם לחייל", והאפודים נרכשו "לראשונה במכרז מסוג "טכני-כלכלי". הנה כמה מחשבות:

זה משמח שמנהל הרכש קונה מחברות מקומיות. במקרה זה, חברת מקט טקסטיל היא חברה משפחתית מבית ג'אן, שהעסיקה 250 עובדים ועובדות עד היום ובטח תגדל. וגם חשוב שפרויקט "המענה השלם לחייל" עליו הוכרז לפני כשנתיים ממשיך לצבור ולרכוש פריטים חיוניים ללחימה, המותאמים ליחידות השונות.

אני מקווה שהמשפט - "לראשונה במכרז מסוג "טכני-כלכלי" - איננו נכון. אמירה ידועה היא ש"הרובה שאתה נושא בשדה הקרב, הוא של החברה שהציעה את המחיר הנמוך ביותר" [טענה שנפוצה לאחר הגעת רובה ה-M16 לכוחות בווייטנאם]. אך מהיכרותי עם גורמי האמל"ח בזרוע היבשה אני יודע שהם עושים את המאמץ שלא כך יהיה, וטוב שמנהל הרכש במשרד הביטחון אימץ את שיטת המכרז ה"טכני-כלכלי".

עכשיו לעניין המענה השלם. לפי הפרסומים הגלויים שאני מצאתי, מדובר במענה שאיננו מענה כולל (הוליסטי). פריטי הציוד אינם נרכשים מיצרן אחד שהציע מענה שבו כל פריטי ציוד הלחימה מתוכננים, מותאמים ומשולבים כמערכת אחת לחייל. לדוגמה האפוד והתרמיל. מעניין

ואולי גם חבל שצה"ל לא הלך בעקבות צבא בריטניה שיצא למכרז לפני שנים ספורות ורכש מערכת כוללת ללוחם VIRTUS. ובמקרה או לא, מחברה ישראלית.

מחשבות שלכם?

[מקור התמונה: משרד הביטחון, לקוחה מתוך ישראל דיפנס]

167 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page