top of page
  • בעז זלמנוביץ

האם המלחמה תהיה לנצח?



במהלך מאבק בקריאה ב'Future War' של כריסטופר קוקר [המאבק נובע מכך שהוא כתוב באנגלית ולא באמריקנית], קראתי התייחסות שלו על 'מלחמה לנצח' של ג'ו הולדמן (עם עובד, 1979 [תרגם אריה חשביה]). לכן החשתי צעדי ל'מרתף הספר' לקנות עותק משומש. ואכן יש סיבה למה העותק שקניתי זכה לשימוש רב בספריית בית דני ובספריה העירונית רמת אביב ג' משם התגלגל.

הולדמן בוגר מלחמת וייטנאם כתב ספר מלחמתי עתידני אנטי מלחמתי. מנדלה מתגייס ב-1997 לכוח משימה ללחימה בגזע חייזרים המאיים על כדור הארץ(?). כוח מובחר זה מצויד באמצעים אלקטרוניים, לייזרים ופצצות גרעיניות טקטיות ואחרות ונע דרך חורים שחורים או כל מיני תצורות חלל אחרות. וגם מיגון גוף מותאם מזג אוויר, מגנטי ומשתנה בהתאם לסביבה, מל"טים, ובינה מלאכותית

המלחמה נמשכת בקפיצות זמן, כאשר אין לדעת האם במפגש הבא הטכנולוגיה של מי תהיה על העליונה. מנדלה מתבגר במהלך מסע המלחמה רק בשנים אחדות אבל על פני כדור הארץ והמושבות בחלל עשרות ומאות שנים חולפות ביעף. חברים מתים והמשפחה נעלמת, אבל מנדלה נלחם. למה?

הנה ביקורת שמרחיבה קצת וגם היא ממליצה.

#ספר מדע בדיוני המציג כיוונים מעניינים במלחמה ובאנטי מלחמה, ומתיאורי הקרבות המעניינים שיש בעיקר במבט של הלוחם והמפקד הזוטר בספרי המדע הבדיוני שקראתי. מומלץ ביותר.

ויש גם שיר

אם כבר קראתם אז תקראו את 'נהר השמים הגדול' של גרגורי בנפורד (עם עובד, 1993)

30 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page