top of page
  • בעז זלמנוביץ

ההשלכות של המלחמה העתידית


מייג'ור ג'נרל לאטיף (Robert H. Latiff) לא מרוצה מהאופן שבו ארה"ב מתכוננת לשדה הקרב הגלובלי החדש ולמלחמה בעתיד (העתידית?) ולכן הוא מדבר, מרצה וכותב על זה - Future War שיצא בהוצאת Knopf ב-2017.


אם הבנתי נכונה, כי לטיף מלין על הרבה דברים, הרי ישנן כמה מגמות שמסכנות את ביטחון ארה"ב בעתיד. הראשונה, קשורה לטכנולוגיות המתפתחות של תקשורת, רשת, רובוטיקה, אינטליגנציה מלאכותית וכו'. לטענתו, שאני די מסכים אתה, התמכרות שלנו לטכנולוגיה מתקדמת שלא תמיד חיונית ולא תמיד שווה את עלותה, גורמת לצבא ארה"ב (אצלנו זה לא יקרה) לצרוך טכנולוגיה, להסתמך עליה יתר על המידה ולא לבחון את ההשלכות האתיות, החברתיות והמבצעיות שלה.

הטענה השנייה המרכזית, קשורה לנתק בין הכוחות המזוינים של ארה"ב לבין העם. הדבר נובע מכמה סיבות. מעט אנשים משתתפים במאמץ, כלומר משרתים. שאר הציבור ומרבית הפוליטיקאים לא מתעניינים באמת במלחמה, בהשלכותיה ובטכנולוגיה. ולכן גם חושבים שארה"ב חזקה וטכנולוגית יכולה לפתור הכל בכוח, ושולחים את החיילים למלחמות שלא מתוך בחינה אמיתית.

#ספר נוסף על הניסיון לחשוב על מלחמות העתיד, הפעם דיון בהשלכות חברתיות ואתיות של יחסי צבא-עם, ושל טכנולוגיות. מעניין. לחובבי הסוגה [ותזכרו, זה שאתם לא מתעניינים במלחמה זה לא אומר שהיא לא מתעניינת בכם].

ויש גם שיר

אם כבר קראתם אז תקראו את 'החייל הטוב' (מערכות, 1952) של ארצ'יבלד ויוול.

23 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page