top of page
  • בעז זלמנוביץ

חובבי המדע הבדיוני התאחדו



אם כבר שקעתי לתוככי ספרות המדע הבדיוני, אז למה לא לקרוא ספר המהלל את חובבי הסוגה. הידד והלל למוכנים לחשוב על העתיד האנושות, על חייזרים, על מסעות בחלל ועל הדבר המעניין ביותר אותי - השתנות החברה והאדם.

הפעם יוצאים שלושה מחברים משותפים לכתיבת מסע ההצלה של הנופלים מהשמיים. לארי ניבן [שהוא הידוע ביותר לי, ולא מזמן קראתי את עולם טבעת שלו], ג'רי פורנל [שהיה שותף של ניבן וכן היה איש טכנולוגיה ועבד בתכנית החלל] ומייקל פלין. בספר - 'נפילת המלאכים' (זמורה-ביתן, 1999 [תרגם עמנואל לוטם]) בארצות הברית, בניגוד למטורף הנוכחי שחושב שאין התחממות גלובלית, עולים לשלטון הירוקים. הללו מטילים שלטון דיקטטורי(?) ומטילים את האשם ברעות החולות של האנושות, בזיהום ובהשחתת הכדור על המדע והטכנולוגיה, והללו נאסרים. התוצאה היא עידן קרח חדש המתפשט במהירות. גם תכניות החלל מופסקות, ובתחנות החלל המושבות הזעירות נאבקות על קיומן בנתק ובאיבה עם כדור הארץ.

מכאן הסיפור מתחיל. בחיפוש אחר חנקן החיוני לקיומן, נשלחת חללית דחף המאוישת

בשני טייסים לכדור הארץ, היא מופלת והספר מתאר את המסע להצלתם ולשליחתם חזרה לתחנות החלל. שני החללאים - אלכס וגורדון, מועברים ברחבי ארצות הברית בחיפוש אחרי שרידי חלליות וטכנולוגיות, כאשר המשטרות הרבות והמגוונות רודפות אחריהם. "חבורת הטבעת" המסייעת הקרובה מורכבת מחובבי מדע בדיוני ומאמיני טכנולוגיה, והם מקבלים סיוע מחובבים נוספים, ומאנשי פנטסיה ונוודים.

הספר מצטט ספרי מדע בדיוני מפורסמים יותר ומפורסמים פחות, ומציין בעקיפין וגם ישירות אנשים וטכנולוגיות [דוגמה בולטת היא אחד מחלוצי החלל הפרטיים ג'רי הדסון והחללית שלו פניקס. שניהם מופיעים בסיפור]. כמובן שגם הסופרים מרמזים על עצמם.

#ספר מדע בדיוני על עידן הקרח, על מסע להצלה, ועל מדע בדיוני ועתיד הטכנולוגיה והאנושות. חביב כספר טיסה שונה.

תקראו ותהיו נחמדים נחמדים.

ושיר על חלליות, חייב להיות:


תמונת מיר מויקיפדיה

28 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page