top of page
  • בעז זלמנוביץ

עצות למפקד זרוע היבשה


טוב, בעצם הוא לא צריך עצות ממני. הרי כפי שכתבתי בעת החלפת הרמטכ"לים, גם אלוף יואל סטריק [רעי מחטיבת גבעתי ומפקדי] התכונן במהלך שרותו הארוך והמגוון לתפקיד הבעייתי והמורכב של מפקד זרוע היבשה [ואני מקווה גם לתפקידים הבאים], תפקיד שאיש לא רצה בו והוא בטוח יודע יותר טוב ממני, אבל כולם נותנים עצות, אז גם לי מותר. לא?

אל תתעסק במפקדת זרוע היבשה עצמה. אמנם השינוי האחרון של הכפפת אגף הלוגיסטיקה לזרוע הוא עיוות מבני ומשבש מיקוד ועבודה, אבל חייבים לחדול בעיסוק הפנימי, הנצחי והסיזיפי של מפקדת הזרוע בעצמה, בארגונה, בתקניה ובתהליכי העבודה, היא צריכה להתעסק בבניין כוחות היבשה.

גם אל תתעסק במפקדות העוצבות - החטיבה, האוגדה והגיס. די להם בהתנפחותן הנוכחית שגם היא מגוזמת, בתהליכים המורכבים, בהצגות והריטואלים הטקסיים, במערכות התקשוב, המחשוב והשו"ב החדשניות. קבע תצורה [בעצם, קבע כלל אצבע, כמו פילדמרשל סלים, וקצץ 30%. אל תדאג הם יסתדרו, ותדאג כי הן יתנפחו מחדש].

תתעסק בכוחות הקטנים, החשובים, אלה העושים את לחימת היבשה - כיתת החי"ר, במחלקת ההנדסה, בצוות הטנק, באנשי הסוללה הארטילרית ומקביליהם. המבנה והארגון, והאמל"ח [קטלניות, ניידות ושרידות של הרק"ם ושל הלוחמים] זה חשוב, אבל גם ככה אנחנו בעליונות טכנולוגית עצומה, והבעיה היא השימוש של האויבים בטכנולוגיה זמינה וישנה.

בעיקר בנה את המפקדים של הכוחות הללו - הגורמים החשובים ביותר בכוחות החשובים באמת. תאריך את משך שרותם ואת הכשרתם. חזק את מעמדם של המש"קים והנגדים הלוחמים ותומכי הלחימה. בעיקר עסוק ברוח הלחימה באמצעות מנהיגות, הכשרות ואימונים, ומשמעת [כן, כן, משמעת נבונה וקשוחה].

אבל כאמור, אתה לא צריך את עצותיי. בהצלחה בתפקיד המאתגר והחשוב.

[תמונות מאתר צה"ל ו-ynet]

1,122 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page